Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

Mentor & manus

​​5 x 1½ times vejledning / tekstlæsning - Pris: 5.800 KR

​​Det kan være for de som:

• Ønsker personlig rådgivning og vejledning vedr. manuskripter.
  • Ikke har mulighed for at studere på skolen, men ønsker at modtage undervisning.
  • Igennem længere tid har arbejdet seriøst med skrivearbejdet på egen hånd.
  • Er målrettet imod at lave ansøgninger til videregående uddannelser.

Mentorforløb

Som et ekstra tilbud på Københavns Kunstskole kan de studerende få muligheden for at få en personligt tilknyttet mentor. Studerende der allerede er tilmeldt et af vores forløb kan supplere deres forløb med et mentorforløb. En personlig tilknyttet mentor kan være en måde at yderligere målrette, guide og udforme et skræddersyet forløb på Københavns Kunstskole. Som mentor har underviseren yderligere mulighed for at præcisere og hjælpe den individuelle studerende frem mod sit mål.

Et mentorforløb kan være en supplerende styrke i arbejdet op til indsendelse, optagelsessamtaler og optagelsesprøver, eller i ønsket om yderligere personlig rådgivning og vejledning i forhold til manuskripter og tekstarbejde.

Et mentorforløb på Københavns Kunstskole udformes selvfølgelig i tæt dialog med den studerende, så den optimale hjælp kan tilrettelægges. Et mentorforløb er en enestående mulighed for studerende på både Kunstlinjen, Arkitektur- og Designlinjen eller Forfatterlinjen og vil selvfølgelig have forskellige udformninger alt efter hvilken form for vejledning den studerende ønsker. Kontakt Københavns Kunstskole for mere information, vejledning og en eventuel planlægning af et mentorforløb.​

Manuskriptlæsning

Manuskriptlæsning tilbydes, skriv eller ring til skolen så udformes et passende forløb alt efter tekststørrelse og ønsker.​

Hvordan foregår manuskriptlæsning?

Manuskriptlæsning på Skrivelinjen kan foregå på forskellige måder. Det kan gøres ved personligt møde eller man kan gøre det over skype. Det afhænger selvfølgelig af størrelsen på manuskriptet. Hvis der er tale om et helt romanprojekt, så skal der bruges mere forberedelsestid læseren/underviseren inden et møde. Omstændighederne og omfanget af en manuskriptlæsning aftaler man indbyrdes med vores kontor eller den pågældende underviser, da det ofte er meget forskellige forestillinger man har om tilgange og rådgivning.

Nogen ønsker rådgivning og læsning med henblik på at søge på forfatterskolen, andre ønsker feedback på et færdigt manus, som man vil sende ind til et forlag. Det er meget individuelt hvordan man kan gå til denne vejledning og et passende forløb kan udformes sammen med skolen.

Københavns Kunstskole  |  Nørre Søgade 43, 1370 København K  |  Telefon: 3583 6082  |  E-mail: info@koebenhavnskunstskole.dk   |  CVR: 16121347